KCW August 2016 - Izzy top

13:38



Ik denk dat ik al eerder vermeldde dat de Izzy top 
één van mijn favoriete patroontjes is voor Ona. 
Maar voor deze Kids Clothes Week had ik eens zin in een aangepaste versie: 
de typische boog van het patroon werd rechtgetrokken,
de 'button tab' werd een sluiting met knoopjes 
en die werden aan de voorkant geplaatst.
Dit zorgt er trouwens voor dat Ona dit makkelijker zelf aan en uit kan doen 
(altijd handig op dagen dat het turnles is op school). 


Het stofje is een grote oude kussensloop
die ik ergens achterin de kast terugvond 
toen het huis van mijn grootouders werd leeggemaakt. 
Een gekoesterd stukje stof dus.




Voor de foto's trokken we deze keer 
naar onze volledig hernieuwde kippenren.
De vorige kippen werden in mei het slachtoffer van een marter
en dus moesten er enkele aanpassingen gebeuren aan de ren en het hok 
(inclusief elektronisch luikje met lichtsensor). 
Dit werd allemaal perfect uitgevoerd door de handige echtgenoot :-).


De kippen werden 2 weken geleden geadopteerd
uit een legbatterij, dus ze zien er nog niet helemaal tiptop uit.
Maar dit komt zeker in orde, de veren groeien snel weer aan
en ze zijn al helemaal gewend aan hun nieuwe leven.
Meer info over de adoptie vind je trouwens hier.
Zodra ze helemaal op hun plooi zijn,
mogen nog enkele zijdehoentjes en een Cochin of een Brahma
hen komen vergezellen.




Patroon bloesje: Izzy top (met aanpassingen)
Stof: vintage kussensloop 
Kippenren: ontwerp van manlief

You Might Also Like

3 reacties