My Honey

13:11


Breien was nooit echt mijn ding.
Ik begon er wel vaak aan, 
omdat ik gebreide kleding zo mooi vind,
maar meestal eindigden de breipriemen bij mijn moeder
die dan alles afwerkte.
Maar nu moest en zou ik zelf een breiwerk tot een goed einde brengen.
Op de website van Drops Designs koos ik het patroon My Honey
en de wol haalde ik uit mijn voorraad
(geen idee welk merk of welke samenstelling, 
maar het voelt zacht aan).


Dit was natuurlijk niet het eenvoudigste patroon
om opnieuw mee te beginnen,
maar dat maakte de uitdaging des te groter.
Het vestje wordt gebreid op een rondbreinaald 
en dat lukte me dadelijk al heel wat beter dan met 2 aparte priemen.


Het onderste deel lukte prima,
maar het honingraatpatroon was toch zeker niet gemakkelijk.
Goed de aandacht erbij houden was de boodschap.
Eerst vreesde ik nog dat ik te donkere wol had gekozen om
het patroon goed te kunnen zien,
maar ik zette door en het resultaat mag er zijn.


Minderen, steken in wacht zetten, steken weer opnemen ...,
voor alle technieken die ik niet kende,
was youtube de perfecte leermeester.
Slechts één keer moest ik een hulplijn (de mama uiteraard) inroepen 
omdat ik bij het patroon ergens de mist in was gegaan.


Het patroon is eigenlijk een vestje met mouwen,
maar die heb ik achterwege gelaten 
(de mouwinzet is in het patroon al mooi afgewerkt met een ribbelsteek).
Zo is het makkelijk te dragen op de laatste Louisa.


Het is me gelukt een breiwerk tot een goed einde te brengen
en ik ben echt superblij met het resultaat. 
De goesting is groot om nog aan een nieuw breisel te beginnen!
Voor wie ook zin heeft en wat inspiratie zoekt,
mijn pinterestbord is alvast goed gevuld:

PatroonMy Honey van Drops Design (maat 6 jaar)
Wol en knopen: uit voorraad 

You Might Also Like

14 reacties

  1. Mooi mooi! Inderdaad al een moeilijk patroon gekozen maar het resultaat is geslaagd! De combinatie met kleedje is ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik had direct de combinatie met dat kleedje in mijn hoofd :-)

      Verwijderen
  2. Mooi gecombineerd! Ik heb fn geduld om te breien... spijtig want je doet me zin krijgen met jouw mooie creatie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx, ik ben anders ook niet zo geduldig, hoor :-). Maar nu zat ik precies in een soort drive, voelde me zelfs wat rusteloos toen het af was :-)

      Verwijderen
  3. Ik snap niets van breien maar geniet wel van al die mooie creaties van anderen :-)En het ziet er inderdaad moeilijk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroegeg breide ik ook, maar zonder te snappen wat ik juist deed. Deze keer was er een soort inzichtmomentje en lukte het wel :-)

      Verwijderen
  4. Wauw, dat lijkt me echt geen beginnersprojectje! Mooie wol zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Spijtig dat ik de samenstelling van de wol niet ken, dat wordt dus sowieso handwas :-)

      Verwijderen
  5. Knap, hoor, dat je dit kunt (en daar tijd voor hebt/neemt)!! Ik kijk bewonderend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk' zeg! Maar priemen zijn voorlopig nog niet aan mij besteed..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geloof dat je rustig kunt zeggen dat we dezelfde smaak hebben! Prachtige wol en wat een stijlvol model. Echt mooi! Kijk maar even hier vanwege diezelfde smaak ;.)
    http://villasepia.blogspot.ch/2012/11/strickjacke-fur-madchen-meisjesgilet.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai, direct voor een honingraat. Prachtig gedaan, en nog in een schitterende kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk! Ik ben ook helemaal fan van de rondbreinaald. Ben nu op gewone priemen bezig en ben steeds bang om het boeltje te laten vallen (ik brei dan ook niet 'zoals het hoort'). Knap vestje!

    BeantwoordenVerwijderen