rokje à la StraightGrain

12:04


Toen An van Straightgrain een tutorial blogde voor een simpel rokje met voering,
werd dit direct ergens bovenaan de to-do lijst gezwierd.
Hoewel Ona niet veel rokjes draagt,
vind ik haar wel superschattig als ze eentje aan heeft. 
Tot nu toe werden er nog maar 3 rokjes gemaakt (hierhier en hier),
tijd om daar wat verandering in te brengen!


Met een overschotje stof van deze blouse
een kussensloop voor de voering 
en de duidelijke tutorial van Straightgrain 
ging ik aan de slag.


Zakjes waren uiteraard een must.


Alles verliep vlot,
tot bij het knipjes geven plots mijn schaar doorschoot
(ik moet toegeven dat ik niet met de punt knipte,
omdat mijn schaar wat bot is)
en zat er een gat in het rokje, vlak boven de zak.
Er werden toen wat krachttermen gebruikt, 
die ik hier maar niet ga herhalen.
De kinderen waren in ieder geval serieus onder de indruk :-)


Uiteindelijk viel het allemaal wel mee:
het gat sloot ik binnenin met vlieseline en
aan de goede kant naaide ik een rechthoekje in de voeringstof bovenop.
Eind goed, al goed.


Het fotograferen verliep heel vlot deze keer,
valt het op?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Superschattig rokje, gelukkig kon je het gat goed oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een simpel patroontje en toch een groots resultaat! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi resultaat! Je hebt altijd zo een mooie foto's vind ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! Ik lees heel veel andere blogs om ideetjes op te doen voor de foto's en probeer zoveel mogelijk dezelfde positie te gebruiken voor mijn foto's :-). Met een kleine baby is dit natuurlijk niet vanzelfsprekend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen