gehaakte muts

08:07


De pompoms aan Ona's kniekousen bleken geen lang leven beschoren
en dit zorgde voor de nodige drama's hier in huis.
Als compensatie beloofde ik een muts met een grote pompon.
Ik gebruikte het patroon Child Size Fox Hat van Stitch11,
maar liet de oren achterwege en voegde de pompon toe.
Ook maakte ik één extra toer met vermeerderingen 
zodat de omtrek 56 steken telt.
Zo gaat de muts zeker een tijdje mee.
Dat de muts net dezelfde kleur heeft als de hartjes op de jas
is echt puur toeval, maar wel leuk meegenomen.
De wol is Katia Alaska en ik gebruikte een haaknaald van 6 mm.


You Might Also Like

5 reacties

  1. Mooi en lekker warm met dit weer. Vanmorgen kwam hij al goed van pas denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker :-) ik overweeg nog assorti polswarmers of wanten te maken

      Verwijderen
  2. Mooi! Bekende jas trouwens, daar loopt hier ook een dametje in rond... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke muts! De website met de gratis haakpatronen is een goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen