kerstboom DIY (of laat het over aan de echtgenoot)

12:53


Al enkele jaren komt er in ons huis 
geen echte kerstboom meer binnen.
Slechte ervaring met vallende naalden, 
kleine spinnetjes (een hele nest)
en harsplekken op de vloer,
deden ons een alternatief zoeken 
voor de echte boom.

In een boekje zag ik een voorbeeld
en de echtgenoot maakte dit na.
De boomvorm werd uitgezaagd uit mdf
met middenin een gleuf.
De 2 panelen worden dan ineen geschoven
en kunnen de rest van het jaar gemakkelijk worden weggezet.

Op verschillende plaatsen zijn haakjes voorzien 
voor de versiering.
Dit jaar kozen de kinderen voor gewone kerstballen,
maar de echtgenoot (alweer) maakte ook
houten hertjes en boompjes 
die gespoten werden met glitterverf.

Ook het kerststalletje en de boompjes zijn zelfgemaakt,
evenals de sterren hieronder.
Uit hout gezaagd en dan beplakt met een 
behangpapiertje uit een stalenboek.


Zo komt toch stilaan de kerstsfeer al in huis.
Hoe zit dat bij jullie? 

You Might Also Like

8 reacties

  1. Je echtgenoot kan er wat van! Mooi gemaakt! Wij gaan toch voor een echte kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Mooi. Hier ook geen echte boom. Maar dat is omdat we met kerst praktisch niet thuis zijn. De kids wilde echter zo graag iets dat we een mininepje hebben. Uistekend om mijn gebreide kerstballen te showen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gebreide kerstballen, dat lijkt me ook wel super, alleen ben ik echt geen breiwonder :-)

      Verwijderen
  3. Heel origineel! En wat een leuke sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor de leuke commentaar, ik zal het zeker doorgeven aan de echtgenoot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superman heb jij zeg! Knap dat hij zo iets kan maken. Complimenten hoor. Ik vind het een mooi alternatief voor alle narigheid waar jij over schrijft. Je vroeg op mijn blog hoe ik de mutsjes brei. Het kan met twee, vier of een rondbreinaald. Als je op twee naalden breidt heb je natuurlijk wel een naadje. Maar als je dat netjes aan elkaar naait, zie je het bijna niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen