velours vestje

12:09

Ons fototoestel is ongeveer 10 jaar oud en laat mij steeds vaker in de steek bij het fotograferen van afgewerkte projecten. Daarom wordt er hier voorlopig geblogd over oudere naaisels in afwachting van een nieuw toestel (ik zou zo graag nieuw werk tonen, maar ja ...).


Het patroon van dit vestje komt uit de Ottobre 4/2010 en is een echte meevaller: lekker warm en Ona draagt het heel graag. Ik maakte maat 104 en dit zal volgende winter zeker ook nog passen.

De buitenstof is nicky velours van het stoffenspektakel (het knuffelkonijn werd gemaakt met een overschotje) en de voering (ik besef nu dat daar geen foto van werd gemaakt) komt van het Stoffenhoekje.


De zoom werd afgewerkt met een siersteek.


Na de fotoshoot werd het lintje aan de uiteinden versterkt met doorzichtige nagellak zodat het niet meer zou uitrafelen.

Intussen ligt er nog een andere kleur velours klaar voor nog een vestje (ben ik blijkbaar vergeten op mijn to do-lijstje te zetten :-)) . 

You Might Also Like

0 reacties